Thursday, March 25, 2010

Earth We Care, We Love You Contest

Posted by tary at 4:49 AM
mahu join kontes ini? sila klik pada gambar untuk maklumat selanjutnya :)

sekilas mengenai kontes ini:
Ambil gambar pemandangan alam sekitar. Apa2 je TETAPI mestilah mempunyai SALAH SATU unsur2 di bawah. Salah satu sahaja:-
a) Air (Hujan, Banjir, Pantai..yg berkaitan dengan air)
b) Tanah ( tanah runtuh, sampah sarap, kesesakan pembangunan..yg berkaitan dengan tanah)
c) Api (kebakaran, cahaya lampu, elektrik..yang berkaitan dengan api)
d) Udara (asap2 err bau kentut tak termasuk ok;)

daripada yang saya baca dan saya fahami mengenai ayat diatas yaitu gambar harus memiliki salah satu unsur sahaja, jadi saya memilih Air, disebabkan saya sangat suka quote ini:
Rivers are roads which move, and which carry us whither we desire to go.  
~Blaise Pascal

dan ini gambar saya...
water is a friend. we cant live without them. and we should treat them like a friend also or we'll lost our friend

Entah ini hanya saya ataupun semue orang pun merasakan bnda yang sama, tapi setiap saya tengok dan mendengarkan suara air yang mengalir rasanya tenang, dan ingin ikut dengan air itu kemanapun mereka pergi..hehe ayat yang last tu lebey je. hehehe. Gambar ini diambil pada bulan Ogos 2009 di sungai gabai, Cheras (kalau saya tak silap, sebab saya terkadang mempunyai short-term memory, hehe)

2 comments:

Faizal Sulaiman said...

SALAM;

Hai thanks for joining the contest. penyertaan kamu akan di-review sabtu ini ok;)

tary said...

waaahhh.. thank you :)

Post a Comment

 

shinzuishou Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea